2012-02-26
Straipsnis 15min.lt savaitraštyje: „Savižudė avis“ lietuviams atnešė populiarumo, bet ne pinigų
http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/itkodas/savizude-avis-lietuviams-atnese-populiarumo-bet-ne-pinigu-51-198552#axzz1nV1YNsFX


Lietuvių sukurtas žaidimas „Suicide Sheep“ (liet. „Savižudė avis“), kurio užduotis yra išgelbėti užminuotą avį, sudomino šimtus tūkstančių žaidėjų visame pasaulyje. Nors iš populiarumo neuždirbo, žaidimo kūrėjai nesielvartauja. Jiems svarbiau – įgyta patirtis.

Savižudės avies gelbėjimo operacija – vaikiškai paprasta, bet įtraukianti. Pirato užminuota avis paleidžiama į lauką, pilną šieno kupetų. Vartant šį lauką reikia nuvesti avį pas išminuotoją, kol prie jos pritvirtinta bomba nesprogo. Kuo aukštesnis lygis, tuo daugiau kupetų ir kitų kliūčių.

Pradėjo nuo šiukšlių rūšiavimo

Žaidimą sukūrusios bendrovės „Edukacinės sistemos“ vienas iš įkūrėjų Mantas Radvila teigia, kad pirmoji jo versija buvo mokomasis žaidimas „Eko-labirintas“, skirtas mokyti rūšiuoti šiukšles ir skatinti tai daryti. Šiame žaidime reikėjo sukant žemėlapį nukreipti šiukšlę į jai skirtą konteinerį.

„Edukacinės sistemos“ nuotr./Žaidimas „Suicide Sheep“
„Edukacinės sistemos“ nuotr./Žaidimas „Suicide Sheep“

„Norėdami padidinti įmonės žinomumą ir įgyti daugiau patirties, nusprendėme įkelti savo žaidimą į „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. „Eko-labirinto“ valdymas nesudėtingas, tačiau įdomus, be to, puikiai tinkamas planšetiniams kompiuteriams „iPad“ ir telefonams „iPhone“. Sugalvojome įdomesnį žaidimo siužetą, pakeitėme visą grafinę dalį ir gimė „Suicide Sheep“, – prisimena M.Radvila.

„Apple“ neįtiko teroristas

Siekiant pritraukti kuo daugiau jaunų žaidėjų, pasinaudota arabo-teroristo kliše: būtent jis užminuoja avelę, o žaidėjas turi ją išgelbėti.

Avį žaidimo kūrėjai pasirinko dėl neutralaus gyvūno įvaizdžio – jų nuomone, šis gyvūnas nesiejamas su kokia nors emocija ir nesukelia išankstinių asociacijų, kaip, pavyzdžiui, vilkas, lapė ar kiaulė.

Tačiau „Apple“ neįtiko arabo-teroristo klišė ir žaidimas buvo pašalintas iš „App Store“. Todėl netrukus šis veikėjas buvo pakeistas piratu.

Tokia nusistovėjo galutinė „Suicide Sheep“ versija. „App Store“ parduotuvėje ji atsirado pernai metų pabaigoje, o šįmet sausį sukurta ir internetinė versija, tad avelę dabar galima gelbėti ir įprastais kompiuteriais.

Internetinei „Suicide Sheep“ versijai pasklidus po „Flash“ žaidimų svetaines, žaidimo populiarumas staigiai išaugo: per penkias dienas sulaukta 200 tūkst. unikalių žaidėjų, o sausio pabaigoje – ir pusės milijono. Už tokią sėkmę M.Radvila dėkojo „Suicide Sheep“ sukūrusiai komandai: Arvydui Burduliui, Modestui Povilaičiui, Miglei Šaulytei bei Mantui Kavaliauskui.

Vien produkto neužtenka

Dabar žaidimo populiarumas šiek tiem mažėja. Tačiau jo kūrėjai pernelyg nenusimena.

„Edukacinės sistemos“ nuotr./Kadangi „Apple“ neįtiko arabo–teroristo klišė, šis veikėjas buvo pakeistas piratu.
„Edukacinės sistemos“ nuotr./Kadangi „Apple“ neįtiko arabo–teroristo klišė, šis veikėjas buvo pakeistas piratu.

„Žaidimas buvo sukurtas rinkodaros ir rinkos analizės tikslais. Jei atvirai, norėjome pažiūrėti, ar nevykdant rimtos marketingo kampanijos galima sulaukti pasisekimo tiesiog sukūrus žaidimą. Daugelis kūrėjų tiki, kad svarbu sukurti produktą, o tada populiarumas ir sėkmė ateis savaime. Galime patvirtinti, kad tai yra klaidingas požiūris. Norint išpopuliarinti žaidimą, reikia apie tai pradėti galvoti prieš jį kuriant. Reikia žinoti kokiu būdu ir kokiais kanalais geriausia pasiekti savo auditoriją ir aktyviai tai daryti“, – patarė M.Radvila.

Programėlių parduotuvėje „App Store“ teoriškai galima išpopuliarėti programos ar žaidimo įkėlimo dieną, vos jis atsiranda „Naujų produktų“ skiltyje. Tačiau puoselėti daug vilčių neverta, mat į šią parduotuvę kasdien įkeliama dešimtys ar net šimtai naujų programėlių.

Kelsis į televizorius

„Suicide Sheep“ kūrėjai žada ateityje išleisti „iPhone“ pritaikytą žaidimo versiją bei atnaujinti „iPad“ versiją, papildant ją naujomis funkcijomis, kurių šiuo metu pasigenda kai kurie žaidėjai. Ši versija jau gali būti mokama.

Be to, „Edukacinės sistemos“ užmezgė ryšius su Kinijoje dirbančia įmone, kuri kuria žaidimų platformą išmaniesiems televizoriams bei kūno gestais valdomiems kompiuteriams.

„Jie nori, kad „Suicide Sheep“ atsirastų jų platformoje ir būtų mokamas. Pagal jų modelį, dalis pajamų atiteks platformos kūrėjams, dalis – žaidimo kūrėjams. Šiuo metu sprendžiame technologinius klausimus“, – užsiminė M.Radvila.



Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/itkodas/savizude-avis-lietuviams-atnese-populiarumo-bet-ne-pinigu-51-198552#ixzz1nWVLQzzl





Suicide Sheep - smart and fun iPad game
Suicide Sheep - smart and fun iPad game - How to
Suicide Sheep - smart and fun iPad game
Suicide Sheep - iPad game
Suicide Sheep - iPad and iPhone game
Suicide Sheep - iPhone and iPad game
Suicide Sheep - Terrorist
Suicide Sheep - Deminer
Suicide Sheep has reached more than 200000 players
Suicide Sheep - now available on Mochigames.com
Suicide Sheep has reached more than 300000 players
Suicide Sheep HD - 500,000 players reached

Visos naujienos >>
Visos naujienos >>